Krátky návod ako na celopolep auta, s čím všetkým treba počítať, kým sa do toho pustíte.

 

 

Kedy sa pustiť do polepu?

 

Nevyhovuje vám farba alebo vzhľad vášho laku, chcete sa s vašim autom odčleniť od davu. Hľadáte nejaký špeciálny metalický  alebo chrómový odtieň?

Máte poškrabané cele auto vandalmi, alebo sa vám nepáči momentálny vzhľad už staršieho laku, ale striekanie sa vám zdá ako drahá alternatíva?

Vaše auto je po nehode a potrebujete jednotlivé diely farebne zjednotiť?

 

V týchto, ale aj v iných prípadoch je celopolep auta wrapovými fóliami to správne riešenie.

 

Čo potrebujem?

 

Určite sú potrebné aspoň nejaké skúsenosti z lepenia. Neodporúčame začať z celopolepom ako so svojím prvým projektom.

Ako prvé potrebujete priestory kde lepenie vykonáte. Najlepšie nejaká garáž, ktorá je v zimných mesiacoch vykurovaná. Wrapové fólie je vhodné lepiť pri teplote od 18°C do 25°C.

Fólia ja jej množstvo je ďalší faktor. Fóliu volíme od zložitosti polepu, životnosti akú vyžadujeme. Počet metrov fólie volíme od veľkosti vozidla. Približné rozmery fólie na vaše auto sú v článku koľko fólie objednať. Niektoré fólie nie je vhodné otáčať. Zmení sa tým ich efekt na svetle. Sú to napr. chrómové matné fólie. Treba teda počítať, že odpad bude zložitejšie využiteľný.

 

 

Príprava na lepenie

 

Príprava pred polepom tvorí značnú časť celeho času, ale netreba ju podcenit. Výsledok a trvácnosť polepu značne zaleží od nej. Nevyhnutnosťou je demontáž kľučiek, líšt, smeroviek, antény, zadných a predných svetiel. Prakticky všetkých častí kde fóliu budeme rezať a zahýnať a daná časť nám pri tom zavadzia. Fóliu lepíme  na dôkladne odmastený a hladký povrch, iba tak docielime, že fólia bude na povrchu správne držať.

 

Potrebné pomôcky

 

K lepeniu určite odporúčame stierku. Pri lepení tvarovo zložitých častí je vhodné použiť podporné lepidlo Primer 3M. Na dôkladné zacelenie rezaných hrán vám pomôže Edge Sealer od 3M. V prípade, že bude potrebné niektoré tvarovo zložité časti lepiť z viacerých častí je vhodné použiť rezaciu pásku, určite sa vyhnite priamemu rezaniu na karosérii. Ak sa na lepenie odhodláte sami, nedostatok rúk vám vykompenzujú magnety, ktoré pridržia väčšie časti fólie.

 

 

Po lepení

 

Veľmi dôležitý proces z hľadiska výdrže polepu je nahriatie po nalepení. Nahriatie po nalepení (post heating) je dôležitý proces. Fóliu nahrievame na jej teplotu pamäti. Zjednodušene je to teplota, kedy sa fólia z rôzneho natiahiahnutého tvaru vráti do pôvodného rovného tvaru. Je to teplota od 80°C do 110°C, záleží od fólie. Nalepenú fóliu nahrievame na túto teplotu aby stratila pamäť, následne fólia nemá tendenciu vrátiť sa do pôvodného stavu. Kebyže nahrievanie nevykonáme, v nalepenej fólii sa nám budú stále biť dve sily. Napríklad na prelise sa to bude sila lepidla, ktorá drží fóliu nalepenú na podklade, v opačnom smere pôsobí pamäť fólie ktorá chce fóliu stále vyrovnať.

 

V prípade že ste sa rozhodli, že idete do toho, tu je naša ponuka wrapových fólií od popredných výrobcov Oracal, KPMF, TeckWrap a náradia.

 

Vaše výtvory celopolepov, alebo aj čiastočných polepov nám môžete zaslat na info[at]carbon-vinyl.sk alebo na náš facebookový profil carbon-vinyl.sk.