Čomu sa vyvarovať pri lepení, alebo aj ako nelepiť fóliu.

 

Tu sú zhrnuté základné pravidlá pri lepení fólií, aby vaša fólia nevyšla nazmar.

- fóliu nelepte pri nízkej teplote, ideálna je teplota okolo 20°C, pri nízkych teplotách môžete fóliu pri odliepaní malej časti roztrhnúť

- odmastite lepený povrch technickým liehom, v žiadnom prípade nepoužite technický benzín

- fóliu lepte len na hladké a pevné povrchy. Pozor na niektoré jemne drsné plasty, ktoré často bývajú na autách (podnárazníky, podbehy a podobne). Fólia tam síce prvotne bude držať ale po čase sa môže začať odliepať

- pri poodlupovanom laku napr. na časti kapote je dobré sa presvedčiť, či ten lak nemá tendenciu sa ďalej odlupovať, vo väčšine prípadov má. Potom je potrebné celú kapotu vybrúsiť (najlepšie excentrickou brúskou). V prípade ak by ste tak neurobili, alebo vybrúsili len časť, tak keď by ste fóliu potrebovali jemne odlepiť a upraviť pri lepení, zistili by ste že na fólii zo strany lepidla vám ostal nalepený lak a fóliu môžete zahodiť a kapotu vybrúsiť.

 

 

Natrafili sme aj na takéto video nejakého mladého youtubera. Takto fóliu fakt nelepte. Na videu lepia 3D karbonovú fóliu bez kanálikov, lepia ju na sucho, čo je základný problém. Pri lepení majú v garáži pravdepodobne nízku teplotu, lebo fóliu hneď roztrhnú. Fóliu je dobré začať stierkou lepiť od stredu kapoty na jednu stranu, následne na druhú, nie kade-tade. Keď sa vám fólia pokrčí, tak ju nenahrievajte, ani pri odliepaní. Fóliu opatrne odlepte a potom nahrejte, vtedy sa vám vráti do pôvodného stavu a vy takto môžete nalepiť kapotu pekne, bez pokrčení. Taktiež pozor na prehriatie fólie, môžete ju aj spáliť, tak s teplom primerane. Asi posledná vec, keď to vo videu celé dokafrali, pri odliepaní fólie im ostal lak z kapoty na aute. Vždy sa uistite v akom stave je lak lepeného povrchu.

Ďalšie informácie, napríklad ako na celopolep vozidla, ako nalepiť fóliu na kapotu a strechu nájdete v ostatných článkoch na našom blogu.