Lepenie karbónovej Air free fólie na kapotu

Zákazníci na našom e-shope najčastejšie nakupujú fóliu práve nato aby si ju nalepili na kapotu. Či už je to kvôli zmene dizajnu auta, alebo kvôli estetickým problémom, ktoré sa práve fóliou snažia zakryť.

 

Koľko fólie objednať aby som jej mal dostatok na polep kapoty

Ak je šírka kapoty menšia ako 1,52m, čo pri väčšine vozidiel je, meriame dĺžku kapoty a podľa toho potom volíme rozmer fólie pri objednávke.

Kapota na obrázku má šírku menej ako 1,52m, má len 1,35m, šírka fólie nám teda vystačuje. Dĺžka kapoty je 1,3m + 10 - 20 cm na lepšiu manipuláciu pri lepení a na zahnutie. Vystačí nám rozmer 1,52m x 1,5m, ktorý sa dá na našom e-shope objednať. Pri meraní je potrebné si uvedomiť že zadné rohy kapoty pri čelnom skle sú zvyčajne jej najvzdialenejšie body, preto je pri meraní potrebné ich myslene preniesť do stredu kapoty a dĺžku tak správne odmerať. Ako sa vraví, dva krát meraj a raz rež.

 

Lepenie

Potrebné náradie: technický lieh, stierka, orezávač, teplovzdušná pištoľ

1. Povrch najprv dôkladne odmastíme, najlepšie je použiť technický lieh. taktiež odmastíme a vyčistíme aj miesta následného zahnutia fólie na falcoch. Pred lepením taktiež odmontujeme ostrekovače, ak na kapote nie sú máme o robotu menej.

V prípade ak lepíme kapotu ako je na fotografiách nižšie, odmontujeme aj chrómový rámik, fólia sa nám bude lepšie orezávať a taktiež ju lepšie zahneme na miesta kde by sme sa inak nedostali. 

Aplikačná teplota na lepenie fólie je okolo 20°C, vyvarujte sa lepeniu fólie pri nízkych teplotách.

 

2. Následne začneme s lepením. Je viac spôsobov ako fóliu nalepiť, opíšem jeden základný. Sú naň potrebný dvaja ľudia. Odlepíme krycí papier fólie a napneme ju a jemne položíme na kapotu, tak aby nám zakryla jej celú plochu. Potom začneme stierkou vyhladzovať fóliu od stredu kapoty po jeden jej okraj. Keď to máme hotové, spravíme to od stredu po druhý okraj. Ak sme nejakú časť nenalepili správne, fóliu môzeme opatrne odlepiť, jemne nahriať, fólia sa vďaka teplu vráti do pôvodného tvaru

Keď aj to máme hotové, ostane nám už len časť kapoty nad prednou maskou. Tu taktiež začneme od stredu na jednu a potom na druhú stranu. Pri tvarovo zložitejších kapotách je nevyhnutné fóliu nahrievať a tak vytvarovať. 

Pri lepení rovných častí sa ale snažíme využívaniu teplovzdušnej pištole vyhýbať, pokiaľ sa dá fóliu len zahladzujeme stierkou.

 

3. Keď máme celu plochu kapoty nalepenú, začneme orezávať fóliu na okrajoch kapoty. Na zahnutie je ideálne nechať cca 3cm. Po zahnutí fólie všetky miesta prejdeme teplovzdušnou pištoľou aby sa dokonale prilepili k povrchu. Toto je dôležitý proces, na ktorý veľa zákazníkov zabúda. Fóliu je na  zahnutých miestach prehriať aby sa dobre prilepila a taktiež aby ste vo fólii zničili jej pamäť. Fóliu tak nebude mat tendenciu sa odlepiť a vrátiť do pôvodného rovného stavu. Pre dokonalý efekt je nutné sa "pohrať" z rohmi kapoty pri čelnom skle.

 

Výsledný vzhľad po nalepení.

 

Pri lepení bola použitá základná 3D karbónová fólia, Air free od firmy SINO. V prípade, že hľadáte fóliu s dlhšou životnosťou, odporúčame Čiernu karbónovú fóliu od KPMF, fólia je s Airelease (má kanáliky). Životnosť tejto fólie je v exteriéri 5 a viac rokov.

Ak sa chystáte na zložitejší projekt, napríklad celopolep vozidla, prečítajte si aj ďalšie články na našom blogu o wrap fólia a polepoch a carwrappingu.